PDA

View Full Version : Brrr...cool mornings like this.



CnA
09-19-2012, 08:48 AM
After the ride into work today, I'm looking at getting some grip warmers. It was 41 degrees out.

I could tough it out, but at 51 years old, what's the point. I'm going for comfort now.

Thruxtonbill
09-19-2012, 09:11 AM
First post?

Mudpuppy
09-19-2012, 09:28 AM
First post?

Yeah the only thing missing is the link to some obscure website that the spammer is promoting.

Mad Dog
09-19-2012, 10:19 AM
Welcome. Try an intro.
Were a friendly group........

RedneckMedic
09-19-2012, 11:41 AM
type an intro and be sure to include pics. Pitchers are the only way we stay friendly.

http://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://www.twowheelmichigan.com/webkit-fake-url://195AAFDC-C9A2-46E3-A935-7C69E69C9F86/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://www.mememaker.net/static/images/memes/733524.jpg
http://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gif

Mudpuppy
09-19-2012, 01:11 PM
type an intro and be sure to include pics. Pitchers are the only way we stay friendly.

http://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://www.twowheelmichigan.com/webkit-fake-url://195AAFDC-C9A2-46E3-A935-7C69E69C9F86/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://www.mememaker.net/static/images/memes/733524.jpg
http://static.quickmeme.com/media/social/qm.gifhttp://static.quickmeme.com/media/social/qm.gif

I nominate this for post of the year and it kills 2 birds with one stone - Gasman needs to do something with that bear mace, lol

Gas Man
09-19-2012, 01:36 PM
Welcome.

We're a lively group.

What are you riding?

CnA
09-19-2012, 04:19 PM
Welcome.

We're a lively group.

What are you riding?

A 2008 V-Strom DL650. Just started riding last year when I turned 50. I've made a couple of posts on the Facebook page. I'm the one that put up the pic of the minibike/chopper.

CnA
09-19-2012, 04:34 PM
Yeah the only thing missing is the link to some obscure website that the spammer is promoting.
Here you go :eatatthey:

http://www.quora.com/Intelligence/What-are-some-examples-of-stupid-assumptions-that-intelligent-people-often-make

Moesride
09-19-2012, 05:09 PM
Welcome CnA.........don't take any shit from these girly boys!..:cheers:

Mad Dog
09-19-2012, 05:13 PM
Chris don't waste that bear mace on one person.
With a cloud reaching 30 feet
I prefer to think of it as crowd control.:lmao:

detdrbuzzard
09-19-2012, 05:44 PM
i don't have heated grips so i wore my joe rocket nitrogen gloves this morning. its still too warm for heated gloves

Gas Man
09-19-2012, 09:00 PM
A 2008 V-Strom DL650. Just started riding last year when I turned 50. I've made a couple of posts on the Facebook page. I'm the one that put up the pic of the minibike/chopper.

Nice bike. You ever take it on any trails??

Bagger Dave
09-19-2012, 11:14 PM
Welcome! :rockwoot:yep yep...everyone here has a sense of humor! :lmao:

http://i186.photobucket.com/albums/x59/davessleeve/715499822_zps7aa0383a.jpg

horrorbusiness
09-20-2012, 01:16 PM
Are we welcoming the new guy or chasing him off ?
I almost rode in, but it was cold and rained.

Gas Man
09-20-2012, 01:40 PM
Are we welcoming the new guy or chasing him off ?
I almost rode in, but it was cold and rained.

:iagree:

BLUESMAN
09-20-2012, 01:57 PM
I know what you mean, I am 59 now and retired, but only can wish for the comfort, but I did stop yesterday and buy a pair of jersey gloves lol!!!!

Gas Man
09-20-2012, 02:01 PM
Yeah, it's good to be prepared and have gear to backup your riding desire.

detdrbuzzard
09-20-2012, 02:12 PM
Are we welcoming the new guy or chasing him off ?
I almost rode in, but it was cold and rained.

i wanted to ride to work this morning but i have to pick up a fairing after work

horrorbusiness
09-20-2012, 03:02 PM
i wan ted to ride to work this morning but i have to pick up a fairing after work

I just gave my quick detach windshield away. I used it once in 10 years. I love this weather it just sucks getting all dressed for a short ride to work then sweating balls on the way home when the sun comes out.

Gas Man
09-20-2012, 03:08 PM
I just gave my quick detach windshield away. I used it once in 10 years. I love this weather it just sucks getting all dressed for a short ride to work then sweating balls on the way home when the sun comes out.

Only in michigan?

CnA
09-20-2012, 03:33 PM
Are we welcoming the new guy or chasing him off ?
I almost rode in, but it was cold and rained.

Not to worry. I got a thick skin and have been on Internet forums long enough to recognize when someone is pounding on the keyboard swinging around a tiny e-penis.

Gas Man
09-20-2012, 03:42 PM
Not to worry. I got a thick skin and have been on Internet forums long enough to recognize when someone is pounding on the keyboard swinging around a tiny e-penis.

Oh burn!!!

detdrbuzzard
09-20-2012, 05:19 PM
I just gave my quick detach windshield away. I used it once in 10 years. I love this weather it just sucks getting all dressed for a short ride to work then sweating balls on the way home when the sun comes out.
i picked up a full fairing for my other goldwing. brake fluid leaked on it and it was falling apart. i don't have a bike with a quick release windshield

Mudpuppy
09-21-2012, 11:29 AM
Not to worry. I got a thick skin and have been on Internet forums long enough to recognize when someone is pounding on the keyboard swinging around a tiny e-penis.

definitely words of wisdom everyone needs to know, lol

Gas Man
09-21-2012, 01:23 PM
definitely words of wisdom everyone needs to know, lol



It was but Mud shouldn't be so hard on the noobs.

ChefC14
09-22-2012, 12:08 PM
Hey, John Cena is a member of the forum now. Welcome aboard Suzuki rider. Until you get an Avatar or post a pic this is you.
http://i158.photobucket.com/albums/t92/chamimi/newbie.jpg

Gas Man
09-22-2012, 10:21 PM
John Cena? Hmmmmm

ChefC14
09-22-2012, 11:10 PM
John Cena? Hmmmmm
Newbie CnA.

CnA
09-24-2012, 10:46 AM
I wimped out this morning. There was frost on the car windows and my heavy gloves and neck gaiter are still packed away. Guess it's time to get them out. I don't have dedicated cold weather motorcycle gloves, but my gauntlet gloves for skiing should work.

Gas Man
09-24-2012, 09:14 PM
Yeah it was a cold mofo this morning!!

detdrbuzzard
09-25-2012, 02:19 PM
Yeah it was a cold mofo this morning!!

cold? it was about 50f out this morning

leebo
09-25-2012, 03:56 PM
I rode in this mornin,but i think i need new gloves hands got brittle.

Gas Man
09-25-2012, 06:43 PM
cold? it was about 50f out this morning

Yeah but I was talking about the 35* monday morning.

horrorbusiness
09-26-2012, 09:44 AM
Nice this morning but its raining over here.

Gas Man
09-26-2012, 09:56 AM
Yeah 60* this morning... rainy & foggy this way...

CnA
09-26-2012, 11:38 AM
Yeah but I was talking about the 35* monday morning.

That was a cold one. A co-worker ripped on me for not riding in. He rode in, but has a 2011 BMW R1200RT with heated grips, heated seat, and a heated jacket liner.

Gas Man
09-26-2012, 02:10 PM
I just started last year on my heated stuff. I have yet to truly test it.

detdrbuzzard
09-26-2012, 07:21 PM
Yeah but I was talking about the 35* monday morning.

i rode in monday with no heated gear, hell i forgot to put the quilted jacket liner back in my jacket but my joe rocket nitrogen gloves are not all tha great in temps that low

Gas Man
09-26-2012, 11:56 PM
But buzzard. We aren't as badass as you are. Or is we just aren't as old and stuburn? I always get those two mixed up. :lmao:

detdrbuzzard
09-27-2012, 07:08 AM
But buzzard. We aren't as badass as you are. Or is we just aren't as old and stuburn? I always get those two mixed up. :lmao:
old and stuburn is more like it plus its only a 4 1/2 mile ride to work :)

Gas Man
09-27-2012, 02:35 PM
old and stuburn is more like it plus its only a 4 1/2 mile ride to work :)

I have like a 2.7mile drive to work... so I don't ride there much.

leebo
09-27-2012, 03:55 PM
21 miles for me

ChefC14
09-27-2012, 10:43 PM
15 miles for me. This morning it was 37 degrees. I'll ride until there is snow or ice on the ground. 15 miles only takes about 20 minutes. I can handle the cold easily for that amount of time. Maybe when I get older I'll need heated grips and seat but it'll be a while before I'll need that.

detdrbuzzard
09-28-2012, 04:56 PM
15 miles for me. This morning it was 37 degrees. I'll ride until there is snow or ice on the ground. 15 miles only takes about 20 minutes. I can handle the cold easily for that amount of time. Maybe when I get older I'll need heated grips and seat but it'll be a while before I'll need that.
once you start buying heated gear there's no going back

horrorbusiness
09-30-2012, 07:35 PM
I took a lil ride down to Norwalk Ohio, It was a lil warm on the way down and freezing by The time I hit Oakland county. The bank by the house said 49, I was glad to be home. 360 miles saturday and sunday.

Gas Man
09-30-2012, 10:30 PM
Good deal.

Any races going on? Otherwise, why Norwalk?

detdrbuzzard
10-01-2012, 07:30 PM
i wanted to go riding saturday but had to work 4hrs. by the time i got off i was having neck and back spasms so i went home and took a nap. i got up about three and headed to tippins deli& meats, wine & liquor on ann arbor saline rd. to get a couple slices of pizza. the spasms returned so i headed to manchester and chelsea ( m-52 ) before heading home on I-94. the temp was dropping and i wasn't dressed for cool weather riding

Moesride
10-01-2012, 08:53 PM
Me and my BIL took a ride out to cement city, irish hills area yesterday. Hit up town and country Harley, stopped and a had a burger and a few beers and just rode. Left the house around 8 am....got home around 7pm. My BIL had some issues in the morning with the cold riding his street bob...Me, nothin! Coming off my BD, my SG with the fairing is awesome! Even ran into Rugby coming off 94 onto telegraph. Love this fall weather!

Bagger Dave
10-01-2012, 11:01 PM
Me and my BIL took a ride out to cement city, irish hills area yesterday. Hit up town and country Harley, stopped and a had a burger and a few beers and just rode. Left the house around 8 am....got home around 7pm. My BIL had some issues in the morning with the cold riding his street bob...Me, nothin! Coming off my BD, my SG with the fairing is awesome! Even ran into Rugby coming off 94 onto telegraph. Love this fall weather!

cool shit Moe! :rockwoot:

Gas Man
10-01-2012, 11:12 PM
Great riding Moe!

horrorbusiness
10-02-2012, 12:33 PM
Good deal.

Any races going on? Otherwise, why Norwalk?

ADRL race, friend runs Pro extrem class. IT's a good time even for 1/8 mile racing.

RedneckMedic
10-02-2012, 01:06 PM
Me and my BIL took a ride out to cement city, irish hills area yesterday. Hit up town and country Harley, stopped and a had a burger and a few beers and just rode. Left the house around 8 am....got home around 7pm. My BIL had some issues in the morning with the cold riding his street bob...Me, nothin! Coming off my BD, my SG with the fairing is awesome! Even ran into Rugby coming off 94 onto telegraph. Love this fall weather!

Yep caught myself checking out the extended saddlebags then I realized who it was. I end up seeing you quite a bit in that area.

Moesride
10-02-2012, 11:18 PM
Yep caught myself checking out the extended saddlebags then I realized who it was. I end up seeing you quite a bit in that area. Yah...I end up taking telegraph quit a bit to jump on 94 mostly going west. Plus my BIL lives on northline and telegraph and I'm always stopping by dickheads place!

Gas Man
10-02-2012, 11:21 PM
Yep. BIL = dickhead. Sounds about right.

detdrbuzzard
10-03-2012, 06:56 AM
well it was warm this morning but wet on the ride to work

leebo
10-03-2012, 02:04 PM
Hey I rolled down my window.Just 1 tho it was wet out !

detdrbuzzard
10-03-2012, 05:32 PM
Hey I rolled down my window.Just 1 tho it was wet out !
the starter crapped out on my van so the options were to stay home from work or ridethe wing. and by ordering my starter through my job its only $55

leebo
10-03-2012, 05:45 PM
Hey you gotta do wat you gotta do!Took stones to ride inthis morning it was wet&foggy nasty combo.Looks like tomrrow will probably be my last time this year for ridin in to work!

detdrbuzzard
10-04-2012, 07:59 AM
i rode to work today so i could try out my new jacket

Gas Man
10-04-2012, 09:05 AM
Suppose to be near 80* today..

detdrbuzzard
10-04-2012, 01:40 PM
Suppose to be near 80* today..

the new jacket will get the warm weather test today

leebo
10-04-2012, 05:14 PM
Niiiice ride home!

detdrbuzzard
10-04-2012, 08:10 PM
17941795too much heat for the new jacket

leebo
10-04-2012, 08:26 PM
Nice lookin jacket tho.

detdrbuzzard
10-05-2012, 06:55 AM
back down to 60f and the jacket is nice for this weather. its a tourmaster metro jacket, found it on amazon for $76 with free shipping

Gas Man
10-05-2012, 09:10 AM
Nice deal & jacket!

detdrbuzzard
10-05-2012, 05:24 PM
55ish and windy riding home from work and i was warm in my new jacket even with the arm and chest vents open!

Gas Man
10-05-2012, 08:55 PM
So it's good?

detdrbuzzard
10-06-2012, 08:49 AM
So it's good?
i think its a good jacket the collar is snapped down but if un snapped the jacket will zip up and cover your neck. i'm heading to the ups store about 10a and take a ride down hines for more testing of the jacket. with some layering you probally could wear it in lower temps though. don't expect to see it tomorrow cause i'll be wearing my tourmaster saber jacket

toby
10-09-2012, 10:41 AM
not to bad last night at 2.00 am from work

detdrbuzzard
10-09-2012, 06:56 PM
42/44* on the ride in this morning. couldn't find my joe rocket nitrogen gloves and had to wear the deer skin gloves so my hands were getting cold. the new metro jacket was great with a cheap mid-weight fleece jacket underneath and the collar zipped all the way up